MREŽNI MARKETING
Ispletite što veću mrežu
Autor: Tomislav Hrubenja
01.12.2023. 11:15
Dostupni jezici: srpski

 

Složiće te se samnom da je danas teško prodati nešto…

 

Jeli tako?

 

Jeste teško, ali verujte mi, nema težeg a ujedno ni lepšeg posla od rada s ljudima. Razloga je mnogo.

 

Fokusirao bih se na rad s našim saradnicima koji su u našim mrežama. 

Mrežu naših saradnika čine ljudi koji su uključeni u strukture ispod nas.

 

Pretpostavljam da znate da u ovom poslu razlikujemo šta znači biti korisnik naših proizvoda, šta je povlašćeni korisnik ili saradnik Limesa i šta je sponzor ili mentor.

 

To su tri kategorije koje podrazumevaju pojedinca koji se opredelio za jednu od ovih uloga.

 

Onoga momenta kada kao saradnik uključimo ispod sebe prvu osobu u sistem, postajemo sponzori i postavljamo se u njegovu ulogu. 

 

Naravno, ako smo ozbiljno shvatili posao, doneli odluku da ćemo se baviti ovim poslom, zacrtali ciljeve koje želimo da ostvarimo itd., nećemo se zadržati samo na jednoj osobi koju smo uključili, već ćemo uključivati još ljudi ispod sebe.

 

Takođe, učićemo svoje saradnike da i oni uključuju na isti način i stvaraju svoje timove s kojima će graditi ovaj posao.

Tako ćemo vrlo brzo imati određen broj saradnika ispod sebe i stvarati sve veči tim ili mrežu saradnika.

Tu mrežu naših saradnika i saradnika naših direktnih saradnika možemo posmatrati kao svoju firmu koja će iz dana u dan sve više rasti, tako da će oni najuspešniji imati u svojoj mreži i po nekoliko hiljada saradnika od kojih većinu neće nikada ni imati prilike da sretnu.

 

Kao što nije lako rukovoditi bilo kojom firmom, tako nije lako ni voditi toliku mrežu saradnika. A svi saradnici, koji žele da aktivno rade, očekuju svakodnevne informacije i pomoć u poslu. 

Bez potpunog i blagovremenog informisanja oni neće biti u mogućnosti da ostvare značajniji napredak.

 

Zbog toga ako ste saradnici koji ste izgradili sopstvenu mrežu morate prihvatiti neke činjenice kojima se opire vaša unutrašnja zona konfora i navika.

 

Potrebno je da, bez obzira što ste se školovali za nešto sasvim drugo i proveli dobar deo života radeći nešto drugo, radeći u mrežnom marketingu, ostvarite svoj dodatni prihod.

 

Morate, takođe prihvatiti činjenicu da neki drugi ljudi, na bazi svog relativno kratkotrajnog rada u mrežnom marketingu postižu veoma visoke zarade, priznanja i nagrade.

 

Takve rezultate možete i vi postići ako prihvatite jedan princip rada u sistemu u kome sa nekoliko desetina sati i tema različitih nivoa seminara dobijete količinu znanja dovoljnog da ostvarite svoje želje i ciljeve prihvatajući neka pravila i forme rada, odnosa i obaveza za koje možda do sada niste ni znali da postoje.

 

Morate, znači izgraditi sopstvenu mrežu saradnika.

 

Morate te saradnike motivisati. 

Kao i u mnogim drugim stvarima tako je i u motivisanju vrlo začajno od samog početka na umu imati konačni cilj koji se želi postići datim akcijama.

 

Večina saradnika ima tendenciju da stalno pita kako će ostvariti neki cilj.

 

Opšte je poznato da se u ovaj posao mora uneti dovoljno emocionalnog intenziteta i sa dovoljno ponavljanja ljudski mozak ima osobinu da nešto doživljava kao stvarnost čak i onda kada se to nije desilo.

 

Ako je to već tako, onda taj fenomen treba maksimalno iskoristiti u motivisanju saradnika, kako bi se oni kroz pozitivno razmišljanje i maksimalno fokusiranje na sopstvene ciljeve maksimalno motivisali da u tome i uspeju.

 

Naravno da sve ovo što govorim ne možete direktno preneti na svakog vašeg saradnika, naročito ako ih imate nekoliko desetina, stotina ili više njih.

 

Zamislite se kako funkcioniše sistem jedne velike vojne organizacije sa više hiljada pripadnika vojnika.

Može li načelnik generalštaba vojske dopreti do svakog vojnika ponaosob?

 

Naravno da ne može. 

 

U takvim organizacijama se primenjije sistem delegiranja obaveza i zadataka u jednom smeru i izveštavanja u drugom smeru. 

Prenose se obaveze i pojedina ovlašćenja na komandante i komandire manjih sastava koji postaju odgovorni za svoje jedinice.

 

Tako se obaveze i zadaci i u našem poslu prenose na naše ključne saradnike koji preuzimaju odgovornost za prenošenje informacija i izveštavanje prema vama kao višem sponzoru ili lideru.

 

Mi imamo običaj da prilikom razgovora sa potencijalnim članovima često istaknemo kako oni, ako se učlane nemaju nikakve obaveze, mogu da rade koliko hoće, kada hoće i s kim hoće. 

U načelu je to tako, jer se svako dobrovoljno prihvata tog posla i dobrovoljno može i da prestane da radi. 

 

Da, u početku je to tako, međutim, kada saradnik ispod sebe stvori svoj tim,on postaje na neki način odgovoran za taj tim i ima moralnu obavezu da se brine o saradnicima koji su pristali da rade s njim. I to o svakom saradniku iz njegovog tima.

 

U prevodu, to znači, da sada već morate neke stvari da radite ako želite uspeh. 

Više niste u kategoriji onih koji su tek počeli pa su u fazonu:

„Ako hoću radiću, ako neću-neću“...

 

Morate odraditi određen broj ličnih bodova da biste ostvarili neku akciju, da bi ste dobili mesečnu zaradu. 

 

Morate prenositi informacije koje su bitne za rad svom timu.

 

Morate ih motivisati, održavati sastanke s njima.

 

Sve to niste morali kada ste bili početnik i niste imali saradnike ispod sebe.

Sad ste u sasvim novoj ulozi.

 

Ima mnogo slučajeva da se ljudi uključe preko nekoga u sistem pa se tokom rada stvori animozitet prema svom sponzoru i tada nastaje problem koji treba rešiti.

 

Jednostavno, saradnik zaključi da ne može da sarađuje sa svojim sponzorom, a ima želju da radi, ima svoje zacrtane ciljeve, želi da ih ostvari.

 

Naravno da neće zbog toga odustati od posla. 

 

Potrebno je tada da se obrati svom višem sponzoru, tj. sponzoru njegovog sponzora i da nastavi da radi s njim.

 

Možda će to povrediti njegovog direktnog sponzora, ali gledano s aspekta posla, viši sponzor će na taj način samo pomoći svom saradniku čiji član ne može s njim da nađe zajednički jezik. 

 

Viši sponzor će raditi s njegovim saradnikom pri čemu će od rezultata tog rada imati sponzor čiji saradnik je rešio da ga zaobiđe.

 

Mnogi od vas, naročito ako ste tek počeli da stvarate svoje timove imate malo iskustva u radu i malo specifičnih znanja. 

 

Zbog toga se vaš odnos sa saradnikom svodi pre svega samo na podršku. 

Kako budete napredovali u rutini, rašće i vaša podrška zasnovana na samopouzdanju i na bazi vaših postignutih rezultata.To je faza u kojoj pružate pomoć ali još uvek nema pravog profesionalng odnosa u kome je prisutna jasna granica između vas kao sponzora i vašeg saradnika.

 

Mreža vam je tada još u začetku uzajamno se pomažete sa saradnicima.

 

Kada strukture profunkcionišu, odnosno timovi vaših ključnih saradnika počnu da aktivno rade i to na različitim terenima, vi prerastate u neku vrstu trenera. 

 

Tada realno nećete moći da se bavite svim delovima mreže i da stignete na sva ta mesta.

 

Tada vi, kao lider, postajete uzor svojim saradnicima i morate puno da radite na sebi da bi inspirisali svoje saradnike da postignu svoj maksimum. 

 

Takođe, tada morate postati motivator vodeći se činjenicom da ljude ne pokreću vaši ciljevi, već njihovi lični ciljevi.

 

To nije ni malo lako, ali se sopstvenom izgradnjom i iskustvom u radu to vremenom postiže.

 

Morate znati, da, ako vi kao lider budete rasli, želeće svi iz vaše strukture da rastu.

 

To je etapa u kojoj su oči svih saradnika uprte u vas, čak i kada niste toga svesni, i zbog toga morate vi, svojim ličnim primerom imponovati saradnicima.

 

Saradnicima su oči stalno uprte u vas i vaše postupke jer u vama vide svog učitelja, sponzora, mentora,

 

Zbog toga uradite sami pa će i saradnici to uraditi.

 

Ako vi ne uvažavate svog sponzora, neće ni vaši saradnici vas uvažavati.

Na svakom mestu im pokazujte , tako da svima u strukturi bude jasno, da ćete vi uspeti bez njih, a da oni neće uspeti bez vas.

 

Ma koliko to zvučalo paradoksalno, odanost samom sebi se u MLM firmi i strukturi meri rezultatima a ne rečima.

 

Nikada nemojte zaboraviti da su svi u strukturi motivisani zajedničkom motivacijom da uspeju, ali su im ciljevi različiti.

 

Vi ne morate biti najbolji lider u strukturi. Nastojte da se okružite boljima od sebe i tada ćete biti uspešni.

 

Još je jedna stvar naročito bitna u radu s mrežom.

 

Činjenica je da je u sistemu mrežnog marketinga svako sebi svoj šef a ne njegov sponzor ili firma. 

 

Međutim u praksi se to često zaboravlja. 

 

To se sreće svakodnevno kada ljudi, samo zato što su nekoga uključili u posao, odnose prema njemu kao šefovi i direktori, kao prepametni i preiskusni a da pri tome nemaju ni jedan argument, a pogotovo ne moralno pravo.

 

Nemojte zaboraviti da su se mnogi ljudi uključili u ovaj posao upravo iz razloga što im je bilo dosta šefova i direktora na prethodnom poslu, što žele da rade svojim sopstvenim ritmom shodno svojim potrebama i mogućnostima. 

 

Zato nemojte nikada dopustiti da postanete izvor nezadovoljstva i da demotivišete ljude kroz pritisak jer to neće dugo funkcionisati. 

Naprotiv, delujte kroz podsvet, ukazujte ljudima na ciljeve koje su sami sebi postavili i vodite ih konkretnom akcijom do njihovih ciljeva.

 

Ako pomognete svojim saradnicima da ostvare svoje ciljeve postići ćete i vi svoj cilj.

 

Održavanje odnosa u mreži je više nego neophodno jer se na bazi rezultata tih odnosa donose neophodne odluke da mreža neprestano raste.

 

U praksi to često nije tako i rezultati u mreži imaju tendenciju „Meksičkog talasa“ .

 

To ste već sigurno imali prilike da svi vi iskusite na ličnom primeru. Ako niste, imaćete.

 

Mreža predstavlja jednu dinamičnu a ne statičnu organizaciju i to je uvek tako.

 

Ali zapamtite, bez dobro organizovane mreže nema uspeha u mrežnom marketingu.

 

Za kraj, želim da napomenem da se ovo što sam vam izložio odnosi generalno na rad s mrežom s aspekta tradicionalnog mrežnog marketinga ali da su apsolutno primenjivi principi i na savremen način vođenja mreže gde se kontakti s ključnim saradnicima održavaju svakodnevno putem takozvanih čatova, putem kojih se prenose informacije u mrežu i u obrnutom smeru prikupljaju informacije iz mreže.

 

Nadam se da sam vam na neki način uspeo da vam približim šta da očekujete u radu s ljudima, tj.mrežom, značaj mreže za ukupan posao i vaš odnos prema mreži i svakom pojedincu koji čini tu mrežu.

 

Želim vam da svi vi izgradite što veće mreže isod sebe i da ostvarite svoje snove.